Gerçeklerden Haberdar Olun
İstanbul
Orta şiddetli yağmur
16°
Ara
Damga Kültür Sanat Bu filmde 'bir umut' var

Bu filmde 'bir umut' var

Ümit Köreken'in yönetmen koltuğuna oturduğu ikinci filmi "Bir Umut", Anadolu Ajansının Global İletişim Ortağı olduğu "10. Boğaziçi Film Festivali"de yarışıyor

Okunma Süresi: 2 dk

Ulusal Uzun Metraj Yarışması'nda yer alan ve dünya prömiyerini 44. Moskova Uluslararası Film Festivali'nde gerçekleştiren yapım, sinema oyuncusu olmak isteyen Umut'un, 20 yıldır görmediği MS hastası annesinin gelişiyle 42 saatte değişen hayatını anlatıyor. Ümit Köreken, filme ilişkin AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2015'te "Mavi Bisiklet"i çektikten sonra aile içi ilişkileri konusuna ilgi duyduğunu dile getirdi. Bu konuda okumalar yaptıklarını ve ortak senarist Nursen Çetin Köreken ile çeşitli eğitimler aldıklarını belirten Köreken, "Özellikle Türk sinemasında biraz az rastlanan anne-oğul ve sevgisizlik hikayesi üzerinden bir film yapmak istedik. 'Martı' oyunu ile ilgili de bir uyarlama yapma düşüncemiz vardı. İki fikri birleştirdik ve sonunda 'Bir Umut'un hikayesi doğdu." dedi.


Travmalara mercek tutuyor

Köreken filmde, anne sevgisi görmeyen bir kişinin yetişkin olduğunda yaşamında ne tür travmalara sahip olacağına dair bir mercek tuttuklarını aktararak, şunları söyledi: "Aile içi ilişkiler, toplumda birçok kişiyi ilgilendiren meseleler, ister ebeveyn isterse de çocuk olsun. Dolayısıyla ben izleyicilerin kendileriyle ya da bir şekilde hesaplaşmak istedikleri ya da istemedikleri konularla çok fazla bağ kuracağını düşünüyorum. Ama tabii ki 'Bir Umut' bir izlemede hemen kodları anlaşılabilecek, algılanabilecek bir film değil. Çok fazla küçük ayrıntı var. Biraz da bize göre, hayat oralarda gizli."


Herkesi büyüten bir film oldu

Filmi salgınının en yoğun olduğu dönemde çektiklerine işaret eden Köreken, "Kovid, mart ayında çıktı. Biz filmi 2020 ağustosta çektik ve o dönem setlerde kurallar sertti. Yani bir kişi Kovid olduğunda bütün setin durması söz konusuydu. O yüzden biraz kamp gibi, çok kontrollü bir set kurmaya çalıştık. O zaman maske çok yaygındı. Maskeli insanlar görünsün mü, görünmesin mi filmde? Çok zorlandık ve film de ağır bir konu. Ekip doğal olarak çok yoruldu. Hem Kovid'in fiziksel zorlayıcılığı hem de hikayenin bu kadar duygulara dokunma biçimi, bir de sahneleri sürekli tekrar ettik. Bence ekip için de hem çok olgunlaştırıcı hem de herkesi büyüten bir film oldu." değerlendirmesini yaptı.


AA

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *