“İmgeden Sonra” sergisi, sıradan bir günün yankılarından, sıra dışı bir manzaradan, uçucu bir karşılaşmadan, zamanı aşan bir dostluktan, beklenmedik bir kayıptan, bir kördüğümden geriye kalanların izini sürüyor. Güneşe veya parlak bir ışık kaynağına baktığımızda gözün retinasında uçuşan, bir belirip bir kaybolan “ardıl görüntüler” gibi, “İmgeden Sonra”daki soyut formlar da hem aşikâr hem de kaçamaklı ve tesadüfi bir şekilde yer alıyor.
Gıcır’ın resimlerindeki, karmaşık siyahlar ve onları sarmalamaya çalışan odaklanılmış renkler, kuyuları çağrıştıran derinliklerle uçarı gölgeler arasında daimî tezatlar yaratıyor. Değişip dönüşen vücut parçalarını andıran akışkan formlar, beklenmedik ihtimalleri, bazen hayaletleri imleyen görsel bir anlatı oluşturuyor. “İmgeden Sonra”, deneyimlerin ve ilişkilerin bıraktığı geçici ama silinmeyen izler üzerine bir denemeyi izleyiciye sunuyor. Süreklilik ve değişim arasındaki gerilimin sınırlarında dolanan tuvaller kendi başlarına bağımsız olmakla birlikte, birbiriyle kurdukları ilişki aracılığıyla dönüşerek yeni anlamlar kazanıyor.
Başrolde büyük ebatlı 14 yeni tuvalden oluşan serinin yer aldığı sergi ile beraber yayımlanacak ve Gıcır’ın küratör Anlam Arslanoğlu de Coster ile gerçekleştirdiği uzun söyleşinin yer aldığı monografi, sanatçının sergiden önceki üretimine de değinen kapsamlı bir bakış sunuyor.
Sergiye ev sahipliği yapan Öktem Aykut Sanat Galerisi İstanbul'un Beyoğlu ilçesinde Asmalı Mescit'te bulunuyor.