“KE”nin birçok sayısına ürünleriyle katkı sunan Ergülen, çeşitli dergi ve ansiklopedilerde çeviriler ve metin yazarlığı yapmış, “Üç Çiçek” ve “Şiir Atı” dergilerinin yönetimine katılmış, bir dönemin önemli gazetelerinden olan “Radikal”de haftalık köşe yazıları yazmıştır. İlk şiiri 1973’de Gelişme Dergisi’nde (Umur Erkan adıyla) yayımlanan Ergülen, şiirleri ve yazılarıyla kendi kuşağının en çok ses getiren şairlerinden biri olmayı başarmıştır. “Aşk”, “acı”, “yalnızlık”, “kırılganlık” gibi temalar ekseninde gelişen şiirlerinde kendine özgü imgeleri, incelikli ve ustalıklı bir dille işlemiş, bu yüzden günümüz Türk şiirinin en çok beğenilen isimleri arasında yerini almıştır.
Derginin 17. sayısında Haydar Ergülen’e dair yazı ve söyleşileri bulunan isimler; Ercan y Yılmaz, Şükrü Erbaş, Işık Sungurlar, Rahmi Emeç, Gökhan Arslan, Emel İrtem, M. Utku Yeşilöz ve Devrim Horlu’dan oluşuyor. Haydar Ergülen illüstrasyonu ise Pelin Taşkesen’e ait.
Her sayısında edebiyat ve şiir dünyasının yaşayan bir ismini kapağa taşıyan dergi, yan dosya çalışmasında 1972’de hayatını kaybeden, ülkenin öncü gazetecilerinden ve en üretken yazarlarından Suat Derviş’e yer veriyor.
Sabahattin Ali, Nâzım Hikmet, Ahmet Hamdi Tanpınar, Attilâ İlhan, Orhan Kemal gibi isimleri bir dergi çatısı altında toplamayı başarmış, eserlerinde “aşk” temasıyla dikkatleri üzerine toplamayı başarmış, yaşadığı dönemin siyasal baskılarına direnmekten kendini asla alıkoymamış isimlerinden Suat Derviş’e dair yazılar ise Menekşe Toprak, Abdullah Ezik, Fuat Sevimay, Beyza Ertem, Esra Dolan, Burak Akbalık ve Büşra Şahin’e ait.