Müslümanlar Ramazan ayını oruç tutarak, ibadetlerini yerine getirerek geçirir. İslam alemi açısından önemi büyük olan Ramazan ayında oruç tutarken dikkat edilmesi gereken noktalar vardır. Küfür etmek, kötü söz söylemenin oruç dönemindeki yeri araştırılıyor. Bazı kişiler sinirlendiklerinde küfür edebiliyor. Peki küfür etmek orucu bozar mı? İşte detaylar...
KÜFÜR ETMEK ORUCU BOZAR MI?
Kişilerin isteyerek veya istemeyerek kullandığı kötü ifadeler içeren küfür, İslam dininde hoş karşılanmaz. Müslümanlara haram kılınan bir eylem olan küfür etmek orucun sevabını azaltır. Oruç tutulurken hal ve hareketlere, ağızdan çıkacak sözlere dikkat edilmelidir. Oruçlu kimse yalandan, iftiradan, yalancı şahitlikten uzak durmalıdır.
Hz. Peygamber (s.a.s.) şöyle buyurmaktadır: “Her kim yalan söylemeyi ve yalanla amel etmeyi bırakmazsa, o kimsenin yemesini içmesini bırakmasına Allah’ın hiçbir ihtiyacı yoktur.” (Buhârî, Savm, 8).
İÇİNDEN KÜFÜR ETMEK ORUCU BOZAR MI?
Küfür etmek kötü ahlakın göstergesidir. Sesli veya içinden küfür etmenin İslam dini açısından bir farkı yoktur. Önemli olan kişinin niyetidir. İslam dini, Ramazan ayında Müslümanlara küfürü haram kılmıştır.
DEDİKODU YAPMAK ORUCU BOZAR MI?
Dedikodu yapmak, birinin arkasından konuşmak İslam dininde günah sayılır. Oruçluyken dedikodu yapmak daha kötüdür. Gıybet, orucunun bereketini ve sevabını götürür. Bazı alimler dedikodunun orucu bozmayacağını kabul ederken İbn Hazm gibi bazı ailemler ise oruçlunun gıybet yapması halinde orucunun bozulacağını belirtmiştir.
ORUCU BOZAN DURUMLAR NELER?
Yemek yemek, bir şeyler içmek, sakız çiğnemek, regl olmak orucu bozar. Diyanet'in internet sitesinde, ' Orucu bozan şeyler nelerdir?' başlığı altına şu ifadeler yer aldı:
"Orucun temel unsuru, yeme, içme ve cinsel ilişkiden uzak durmak, nefsi bunlardan mahrum bırakmak olduğu için, oruçlu iken bunlar ve bu anlama gelecek davranışlar orucu bozar. Yemek ve içmek, yenilip içilmesi mûtat olan her şeyi kapsamı içine alır. Sigara, nargile gibi keyif veren tütün kökenli dumanlı maddeler ile uyuşturucular ve tiryakilik gereği alınan tüm maddeler oruç yasakları kapsamına girer (İbn Âbidîn, Reddü’l-muhtâr, III, 386-387). Her ne sebeple olursa olsun, ağızdan alınan ilaçlar da aynı hükme tabidir."